Szukaj
Menu
Postaw na aktywność - jaki sport wybrać

Aktywność fizyczna oferuje ogrom korzyści dla naszego ciała i zdrowia. Regularne uprawianie sportu pomaga w procesie odchudzania i pracy nad wymarzoną sylwetką, a ponadto wspiera prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Przed wyborem odpowiedniej dla siebie dyscypliny sportowej powinniśmy ustalić cele, jakie zamierzamy zrealizować. Wiedząc, czy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, czy poprawić ogólną wydolność naszego organizmu, będzie nam znacznie łatwiej zdecydować się na konkretny rodzaj aktywności. W niniejszym wpisie prezentujemy kilka ciekawych propozycji, które ułatwią ci rozpoczęcie przygody z aktywnym trybem życia, a które nie obciążą znacznie twojego domowego budżetu.

Bieganie

Dyscyplina sportowa, która w naszym kraju z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Do jej uprawiania nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu. Wystarczy koszulka, spodenki i odpowiednio dobrane buty, by móc zacząć czerpać efekty z tego rodzaju aktywności fizycznej. Bieganie oferuje ogrom korzyści dla sylwetki i funkcjonowania organizmu. Regularne bieganie prowadzi do sporego wydatku kalorycznego, co sprzyja pozbyciu się niepożądanej tkanki tłuszczowej. Ponadto sport ten pozytywnie wpływa na pracę serca, wzmacnia mięśnie, redukuje stres, usprawnia wydolność organizmu, zapobiega cukrzycy i poprawia samopoczucie.

Nikt nie powinien mieć problemów ze skompletowaniem odpowiedniego stroju, co oznacza, że nie jest to kosztowna dyscyplina sportowa, w szczególności dla osób początkujących. Warto jednak zaznaczyć, że dla zapewnienia optymalnego komfortu treningu, najlepiej wybrać ubrania charakteryzujące się lekkością, przewiewnością i zdolnością do odprowadzania nadmiaru wilgoci z powierzchni skóry na zewnątrz materiału. Z kolei obuwie powinno być dostosowane do podłoża, na jakim zamierzamy najczęściej trenować. Jedne buty znakomicie poradzą sobie na drogach asfaltowych i innych utwardzanych nawierzchniach, a drugie znacznie lepiej sprawdzą się jako wyposażenie biegacza trenującego w lesie. Kluczowymi właściwościami butów do biegania są dopasowanie, stabilność, przewiewność, amortyzacja i przyczepność do podłoża.

Jazda na rowerze

Kolejny rodzaj aktywności, którzy może pomóc wszystkim tym, którzy borykają się z nadprogramowymi kilogramami, a w sezonie wiosenno-letnim chcieliby pochwalić się nienaganną sylwetką. Godzina jazdy na rowerze może skutkować wydatkiem kalorycznym na poziomie 400-500 spalonych kcal. Taka aktywność umożliwi nam również pracę nad umięśnionymi nogami, które są mocno angażowane w czasie jazdy na rowerze. Do uprawiania tej aktywności potrzebujemy roweru i wygodnego stroju.

Jazda na rolkach

Choć mogłoby się wydawać, że jazda na rolkach to raczej ciekawy sposób na weekendową rekreację w sezonie wiosennym, aktywność ta jest podobnie skuteczna w procesie odchudzania jak bieganie. Podczas godziny jazdy jesteśmy w stanie spalić nawet 700 kcal. Uwzględniając 2-3 treningi w tygodniu, będziemy w stanie szybko zgubić niechciane kilogramy. Jazda na rolkach jest świetnym pomysłem dla tych, którzy chcą zatroszczyć się o sportową sylwetkę i dobrą kondycję. Aktywność ta ma pewną przewagę nad bieganiem – w dużo mniejszym stopniu obciąża stawy. Podczas jazdy na rolkach wykonujemy płynne ruchy, tym samym nie narażając kolan czy kręgosłupa na niebezpieczne przeciążenia, mogące prowadzić do wielu urazów i kontuzji. Jazda na rolkach zaliczana jest do sportów aerobowych, co oznacza, że pozytywnie wpływa na prawidłową pracę serca i całego układu krążenia. Wśród innych zalet tej aktywności warto wymienić przede wszystkim możliwość rozwoju mięśni nóg i pośladków, poprawę koordynacji ruchowej oraz zwiększenie ogólnej wydolności organizmu.

Sporty zespołowe

Decydując się na aktywny tryb życia, możesz postawić też na sporty zespołowe, które podobnie jak wyżej wymienione aktywności, oferują ogrom korzyści.

Piłka nożna daje szansę na zwiększenie kondycji i poprawę koordynacji ruchowej. Fundamentalnym elementem piłkarskiego wyposażenia jest obuwie dopasowane do konkretnej nawierzchni. Producenci wyróżniają następujące rodzaje butów do piłki nożnej:

  1. Lanki (FG) – buty dedykowane grze na naturalnych boiskach trawiastych. Znakomicie sprawdzają się na murawach, które nie są ani zbyt ubite, ani zbyt grząskie.
  2. Lanki (HG) – buty dedykowane grze na naturalnych boiskach trawiastych, jednak w tej wersji sprawdzające się przede wszystkim na mocno ubitych boiskach.
  3. Wkręty (SG) – profesjonalne obuwie piłkarskie, najczęściej wykorzystywane na grząskich, naturalnych murawach.
  4. Turfy (TF/TT) – buty opracowane z myślą o sztucznych nawierzchniach trawiastych. Ich charakterystyczną cechą jest podeszwa wyposażona w liczne wypustki o różnych rozmiarach przekładających się na poziom przyczepności do podłoża.
  5. Halówki (IC/IN/ID) – buty przeznaczone do futsalu, dawniej określanego jako piłka nożna pięcioosobowa halowa. Obuwie piłkarskie z płaską, gumową podeszwą.

Równie dobrym pomysłem dla fanów sportów drużynowych jest koszykówka. W tym przypadku również potrzebujemy odpowiedniego stroju, którego podstawą jest obuwie. Buty do koszykówki muszą gwarantować zawodnikowi dopasowanie, przewiewność, stabilność każdego kroku, amortyzację i przyczepność do podłoża. Koszykarze często wykonują dynamiczne zmiany kierunku ruchu, dlatego najlepiej postawić na fasony z podwyższonym profilem cholewki, by ochronić przed urazami staw skokowy.

NASZ SKLEP INTERNETOWY WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby dostosować się do Twoich potrzeb i zapewnić maksymalny komfort korzystania ze sklepu internetowego, strona używa plików cookies w celach związanych z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi oraz treściami reklamowymi. Przeglądając naszą witrynę akceptujesz Politykę prywatności i Politykę cookies. Chcesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies? Możesz to zrobić w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Ok, akceptuję
[script]$(document).ready(function() { /* MP - Bug ENPSUP-12079 */ $('#js-header').mouseenter(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '0'); }); $('#js-header').mouseleave(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '100'); });});[/script]