Przez Włochy do Korei Południowej, czyli historia marki Fila
Marka Fila ma ponad 100 lat doświadczenia w produkcji odzieży sportowej. Powstała w 1911 roku we Włoszech i początkowo produkowała wyłącznie sprzęt i odzież dla alpinistów. Z czasem jednak znacząco poszerzyła swój asortyment, posiadając obecnie ugruntowaną pozycję na rynku.
Zaczęło się od bielizny
Po pięćdziesięciu latach działalności marka Fila, znana wtedy jeszcze jako Maglificio Biellese Fratelli Fila – MABY, rozpoczęła produkcję bielizny przeznaczonej dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W latach 70. XX wieku firma starała się zwiększać produkcję bielizny oraz udoskonalać oferowane przez siebie produkty. W tym samym okresie przedsiębiorstwo zrobiło spory krok do przodu, ponieważ w 1973 firma stworzyła pierwszą linię sportową, którą były stroje do tenisa wykonane z żebrowanej bawełny. Za ciekawostkę można uznać fakt, że do produkcji tej linii marka Fila użyła tych samych maszyn, które służyły przy wcześniejszej produkcji bielizny. Ważnym wydarzeniem tego okres jest także pojawienie się na rynku linii „White Line”, czyli pierwszej w historii tenisa kolekcji kolorowych ubrań.
Magazyn firmy Fila (w tamtych czasach: Maglificio Biellese Fratelli Fila) z 1942, fot. integration.filabrandcenter.com
Skąd się wzięło słynne logo?
Na powstanie logo szczególny wpływ miała sprzedaż firmy przedsiębiorstwu Cotonoficio Olcese, która miała miejsce w 1976. Słynne logo, przedstawiające niebiesko-czerwoną literę F, powstało trzy lata później.
Droga do rozpoznawalności
Spore znaczenie dla działalności firmy miały również lata 80., kiedy to marka wypuściła na rynek buty do gry w tenisa i sandały. Doszło do tego dzięki zawarciu umowy licencyjnej z firmą Lario. W ten sposób marka Fila została rozpoznawalnym na całym świecie producentem obuwia sportowego.
Buty Fila przeznaczone do gry w tenisa z 1983 roku, fot. integration.filabrandcenter.com
W 1988 roku doszło do kolejnej sprzedaży firmy, tym razem z udziałem Gemina S.p.a, spółki, która należała do Fiata. W latach 90. marka Fila stała się rozpoznawalna już nie tylko we Włoszech, ale również w pozostałych krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych i Azji.
Marka Fila obecnie
Od 2007 roku firmą zarządza Yoon-Soo Yoon, a główna siedziba znajduje się w Korei Południowej. Obecnie marka zajmuje się produkcją ubrań przeznaczonych do różnych dyscyplin sportowych, między innymi do: tenisa, piłki nożnej, narciarstwa, koszykówki czy golfa, a także buty lifestyle. Fila kieruje swoje produkty do ludzi, którzy w swoim życiu skupiają się głównie na sporcie. Marka stara się, by mogli oni czerpać jeszcze większą satysfakcję z aktywności fizycznej.