Szukaj
Menu
Baner z logiem Fila

Przez Włochy do Korei Południowej, czyli historia marki Fila

Marka Fila ma ponad 100 lat doświadczenia w produkcji odzieży sportowej. Powstała w 1911 roku we Włoszech i początkowo produkowała wyłącznie sprzęt i odzież dla alpinistów. Z czasem jednak znacząco poszerzyła swój asortyment, posiadając obecnie ugruntowaną pozycję na rynku.

Zaczęło się od bielizny

Po pięćdziesięciu latach działalności marka Fila, znana wtedy jeszcze jako Maglificio Biellese Fratelli Fila – MABY, rozpoczęła produkcję bielizny przeznaczonej dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W latach 70. XX wieku firma starała się zwiększać produkcję bielizny oraz udoskonalać oferowane przez siebie produkty. W tym samym okresie przedsiębiorstwo zrobiło spory krok do przodu, ponieważ w 1973 firma stworzyła pierwszą linię sportową, którą były stroje do tenisa wykonane z żebrowanej bawełny. Za ciekawostkę można uznać fakt, że do produkcji tej linii marka Fila użyła tych samych maszyn, które służyły przy wcześniejszej produkcji bielizny. Ważnym wydarzeniem tego okres jest także pojawienie się na rynku linii „White Line”, czyli pierwszej w historii tenisa kolekcji kolorowych ubrań.

Magazyn firmy Fila z 1942 roku

Magazyn firmy Fila (w tamtych czasach: Maglificio Biellese Fratelli Fila) z 1942, fot. integration.filabrandcenter.com

Skąd się wzięło słynne logo?

Na powstanie logo szczególny wpływ miała sprzedaż firmy przedsiębiorstwu Cotonoficio Olcese, która miała miejsce w 1976. Słynne logo, przedstawiające niebiesko-czerwoną literę F, powstało trzy lata później.

Droga do rozpoznawalności

Spore znaczenie dla działalności firmy miały również lata 80., kiedy to marka wypuściła na rynek buty do gry w tenisa i sandały. Doszło do tego dzięki zawarciu umowy licencyjnej z firmą Lario. W ten sposób marka Fila została rozpoznawalnym na całym świecie producentem obuwia sportowego.

Magazyn firmy Fila z 1942 roku

Buty Fila przeznaczone do gry w tenisa z 1983 roku, fot. integration.filabrandcenter.com

W 1988 roku doszło do kolejnej sprzedaży firmy, tym razem z udziałem Gemina S.p.a, spółki, która należała do Fiata. W latach 90. marka Fila stała się rozpoznawalna już nie tylko we Włoszech, ale również w pozostałych krajach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych i Azji.

Marka Fila obecnie

Jeden z modeli marki Fila

Od 2007 roku firmą zarządza Yoon-Soo Yoon, a główna siedziba znajduje się w Korei Południowej. Obecnie marka zajmuje się produkcją ubrań przeznaczonych do różnych dyscyplin sportowych, między innymi do: tenisa, piłki nożnej, narciarstwa, koszykówki czy golfa, a także buty lifestyle. Fila kieruje swoje produkty do ludzi, którzy w swoim życiu skupiają się głównie na sporcie. Marka stara się, by mogli oni czerpać jeszcze większą satysfakcję z aktywności fizycznej.

NASZ SKLEP INTERNETOWY WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES.

Aby dostosować się do Twoich potrzeb i zapewnić maksymalny komfort korzystania ze sklepu internetowego, strona używa plików cookies w celach związanych z wydajnością usług, serwisami społecznościowymi oraz treściami reklamowymi. Przeglądając naszą witrynę akceptujesz Politykę prywatności i Politykę cookies. Chcesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies? Możesz to zrobić w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Ok, akceptuję
[script]$(document).ready(function() { /* MP - Bug ENPSUP-12079 */ $('#js-header').mouseenter(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '0'); }); $('#js-header').mouseleave(function() { $('.zoomContainer').css('z-index', '100'); });});;$('#tooltip-omnibus + .tooltip-information .tooltip-text').html('Najniższa cena z 30 dni przed obniżką')[/script]