
Marka Salomon od kilkudziesięciu lat pozostaje wierna swojej filozofii, czyli chęci tworzenia produktów innowacyjnych i odznaczających się wysoką jakością. Historia marki zaczęła się w 1947, kiedy to Francois Salomon wraz z rodziną założyli w francuskim Annecy sklep z krawędziami do nart, zapewne nie zdając sobie do końca sprawy, że ten dzień otworzy przed nimi morze nowych możliwości.
Studia inżynierskie i przyspieszenie produkcji
Francois, jego żona Jeanne i syn George byli pasjonatami jazdy na nartach. Dlatego właśnie otworzyli sklep w kolebce alpinizmu, ukierunkowany na tę dyscyplinę sportową. Już po założeniu sklepu z krawędziami do nart George Salomon rozpoczął studia inżynierskie. Zdobyta wiedza pozwoliła mu zbudować maszynę, dzięki której można było zrezygnować z ręcznej produkcji, znacznie przyspieszając cały proces. Syn Francoisa chciał nie tylko przyspieszyć produkcję, ale rozszerzyć ją na skalę europejską, budując silną markę.

Jeden z założycieli firmy: George Salomon, fot. http://www.salomon.com/pl/salomon-history
Wzrost popularności
George nie pozostał bierny wobec swoich planów, dzięki czemu produkty marki niedługo później były już sprzedawane na całym świecie. Do sukcesu firmy w dużej mierze przyczyniły się wiązania Slade, które George zaprojektował w 1955 roku. Choć wynalazek nie był szczytem innowacyjności, zdobył spore uznane wśród użytkowników nart, dzięki czemu młody Salomon mógł skupić się na udoskonaleniu rozwiązania, co udało mi się kilka lat później. Nowe wiązania pojawiły się na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich, co spowodowało kolejny wzrost popularności marki.

Projekt nowoczesnych wiązań, które stały się krokiem milowym w historii firmy, fot. http://www.salomon.com/pl/salomon-history
Rekord i poszerzenie asortymentu
Przełom lat 60. i 70. to okres silnego rozwoju przedsiębiorstwa, ponieważ firma otworzyła swoje oddziały w wielu miastach Europy, a także w Stanach Zjednoczonych. W tym okresie powstał także drugi sklep w Annecy. W 1972 roku firma Salomon zanotowała rekord sprzedaży, sprzedając ponad milion par wiązań do nart. Sukces sprawił, że George postanowił poszerzyć asortyment marki o buty narciarskie.

W latach 70. firma poszrzyła swój asortyment o buty narciarskie, fot. http://www.salomon.com/pl/salomon-history
Buty trekkingowe w ofercie marki

W latach 90. marka Salomon wprowadziła do swojej oferty również buty trekkingowe. Ponadto do oferty dołączyła także odzież i sprzęt górski, a po trafieniu w 1997 roku pod skrzydła adidas Group, na rynku pojawiły się pierwsze narty z logo marki.
Wielkie zmiany w marce Salomon
Marka Salomon została zakupiona przez fińskie przedsiębiorstwo Amer Sports w 2005 roku, co zapewniło marce jeszcze większy rozwój. Do innowacyjnych projektów marki należy zaliczyć przede wszystkim pierwsze buty z materiałem typu softshell oraz wprowadzenie technologii EXO, Powerline, Air Chelmet, Hike and Ride, czy Clima Pro Active. Na uwagę zasługuje również poszerzenie asortymentu marki, do którego trafiły buty typu cross country czy nowoczesne buty do biegania terenowego.